Archivum
Nyáron a legveszélyesebb
Zala megye 2010. évi közlekedésbiztonsági helyzetéről kaptak tájékoztatást az elmúlt héten a sajtó munkatársai. A megyében történt balesetekről Pintér László rendőr alezredes számolt be. Ha a megye baleseti adatait vizsgáljuk 2001 és 2010 között, szembetűnő, hogy a legtöbb 2004-ben (615) és 2007-ben (607) történt, míg a legkevesebb 2009-ben (492).
Zala megye közlekedésbiztonsági helyzete
A balesetekben megsérültek száma 2009-ben a következőképpen alakult: 31 halálos, 227 súlyos és 440 könnyű sérülésekkel járó baleset történt a megye útjain. Az elmúlt évben 29-en halálos, 179-en súlyosan, 438-an könnyebben sérültek meg. Az elmúlt két évben a legtöbb baleset Zalaegerszegen történt, a zalai megyeszékhely után Keszthely, majd Nagykanizsa következik. A legkevesebb baleset pedig az autópályán történt 2010-ben.
Az okok között a gyorshajtás áll az első helyen: míg az országos átlag 26,5 százalék, addig Zala megyében ez a szám magasabb, a balesetek 39 százalékát okozták a gyorshajtók. Zalai rekord az autópályán 221 kilométeres sebességgel rohanó autós. De lefüleltek lakott területen kívül 183 kilométerrel, lakott területen belül pedig 120 kilométerrel hajtót.
A balesetek okozói elsősorban a személygépkocsi-vezetők, őket követik a kerékpárosok és a tehergépkocsi-vezetők. Az elmúlt évben 76 ittasan okozott balesetből 34 személygépkocsi-vezető, és 30 kerékpáros volt a vétkes. A legtöbb kerékpáros baleset Zalaegerszegen és Nagykanizsán történt tavaly: 122 kerékpáros-balesetben 32 kerékpáros volt ittas, a balesetet okozó 76 kerékpáros közül pedig 30 fogyasztott alkoholt.
Ha az úthálózat szerint vizsgáljuk a baleseteket, akkor 69 százalékuk történt lakott területen belül. A számok azt is mutatják, hogy a június, július és augusztus hónapokban kell a legjobban figyelni az utakon. A nyári hónapok a legforgalmasabbak, ekkor történik a legtöbb baleset. Ha pedig a napokat vizsgáljuk, akkor a hét közepe a legveszélyesebb.
Vizsgálták a balesetek számának Zala megyei alakulását a „Magyar Közlekedéspolitika 2003-2015” program célkitűzéseihez képest. A számok folyamatos csökkenést mutatnak. A halálos áldozatok számának alakulása kedvezőtlenebb képet mutat, itt a tényleges helyzet rosszabb a célkitűzéshez képest, de 2015-ig prognosztizálható a javulás, vagyis, hogy a következő években kevesebb halálos baleset lesz Zala megye útjain.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Teszt cikkA 3. nagy különbségű vereségKlasszissal voltak jobbak a vendégekA riválistól is kikaptakEgy idegenbeli siker születettA Zalaszentgrót az élenNB III: egy győzelem, egy vereségEredményesen szerepeltek a ZBSE sportolóiKét súlyemelő arany a masters ob-nNegyvenig jutottak -
rovatunk hírei
Kilencedik alkalommal szervezik meg a Göcseji DombérozótA 80-as évek átmenet az analóg és a digitális kor közöttEgyre több gyerek küzd beszédfejlődési zavarralBezárt a Club PopUp Underground, kiárusították a készletetIvóvízvezeték-rekonstrukció és útfelújítás a Landorhegy egyik legforgalmasabb csomópontjábanVilágzene, jazz, népzene és mindezek fúziója az idei Fatemplom FesztiválonLemezfelvétel a Göcseji Falumúzeum Klügel-orgonáján Harmincöt évvel ezelőtt térhettek vissza a ferencesek zalaegerszegi kolostorukbaBalatongyörökön gazdag és változatos program várja a vendégeketMackópszichológia: miért vonzódunk a játékmacikhoz? top 10
Teszt cikkEgy idegenbeli siker születettMegkezdték a kanizsai NB I-es lányok is. A Zalaszentgrót az élenNB III: egy győzelem, egy vereségKlasszissal voltak jobbak a vendégekAtlétikai hírek a szezon végén Negyvenig jutottak Ezúttal is biztosanSúlyemelő érmek az ob-kről