Vezető hírek
Elkészült a vezetéstámogató rendszerek tesztfelülete
Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos elmondta, ez a pályaelem az önvezető járművek különböző közlekedési szituációkban való biztonságos tesztelésére alkalmas. Ehhez gyalogost, kerékpárost, motorost, szarvast imitáló (dummy) bábukat illetve járműveket is alkalmaznak, vizsgálva az önvezető technológiák viselkedését a balesetekkel és ütközésekkel járó helyzetekben. Mint mondta, az elektromos és autonóm járművek tesztelésére alkalmas 45 milliárd forintba kerülő, 260 hektáron elterülő járműipari tesztpálya már mintegy 90 százalékban kész, és az év végére átadható lesz.
A modulok közül már elkészült a 300 méter átmérőjű dinamikus felület, a nyolc különböző burkolatú 200 méter hosszúságú fékező felület, a nagy kezelhetőségi pálya, valamint a 1,5 kilométeres autópálya-szakasz két végében egy-egy körforgalommal. Építés alatt áll a 18 hektáron elterülő, városi forgalmi környezetet imitáló smart city zóna, ahol a házak látszatát keltve 600 folyóméteres homlokzatot alakítanak ki az utak mentén. Szintén zajlik az öt különböző szintű – 5, 12, 18, 25 és 30 százalékos – emelkedő kialakítása is, valamint a kisebb kezelhetőségi pálya építése. 2017 áprilisában vette kezdetét a járműipari tesztpálya építése, amit üzemelés közben 2022 márciusában terveznek átadni.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Teszt cikkA 3. nagy különbségű vereségKlasszissal voltak jobbak a vendégekA riválistól is kikaptakEgy idegenbeli siker születettA Zalaszentgrót az élenNB III: egy győzelem, egy vereségEredményesen szerepeltek a ZBSE sportolóiKét súlyemelő arany a masters ob-nNegyvenig jutottak -
rovatunk hírei
Zöld-Zalapart projekt tájékoztató top 10
Teszt cikkEgy idegenbeli siker születettMegkezdték a kanizsai NB I-es lányok is. A Zalaszentgrót az élenNB III: egy győzelem, egy vereségKlasszissal voltak jobbak a vendégekAtlétikai hírek a szezon végén Negyvenig jutottak Súlyemelő érmek az ob-kről Ezúttal is biztosan