Archivum
Látványos bemutató
A Landorhegyi Általános Iskola, Sportiskola az intézményben megvalósuló, saját fejlesztésű alternatív programokról tartott bemutatót műhelyfoglalkozás keretében. Az iskola pozitív előminősítéssel rendelkezik reformpedagógiai referenciaintézmény-jelöltség terén, melyet a kötélugrás-tanításra és kutya közreműködésével megvalósuló fejlesztő órákra, mint jó gyakorlatokra alapoztak. Ezekből tartottak látványos bemutatót a régióból érdeklődő kollégáknak.
Reformpedagógiai bemutató a Landorhegyi-iskolában
Mindkét jó gyakorlatot – elméletben is – bemutatták a pedagógusok tanítványaik közreműködésével. A kötélugrást Hajas Judit tanítónő mutatta be, aki hat éve dolgozik folyamatosan nagy létszámú csoporttal. Jónás Csabáné tanítónő és dr. Gombos László állatorvos pedig az immár második évfolyamon tartó „kutyás órák” kínálta számos játékos és életre nevelő fejlesztő lehetőségről beszélt.
– A magas szinten űzött kötélugrás sok kitartást kíván. Fejleszti a koordinációt, az állóképességet, a gyorsaságot, a ritmusérzéket. A feladatsorok és a csoportos gyakorlatok kombinációi jó hatással vannak a memóriára. Az újítások pedig kreatívvá tesznek. A mozgás hozzájárul az egészségmegőrzéshez, a közös fellépések adta élmények, a sikeres versenyek pedig javítják a közösségi szellemet, a társas kapcsolatokat – hangzott el többek között néhány pozitív érv a kötélugrás mellett, mely a klasszikus gyerekjátékból nőtte ki magát ma már mind az öt kontinensen versenysporttá. De minden adatnál hatásosabb volt a diákok bemutatója, melyet esetenként szájtátva figyeltek a hospitáló kollégák.
A kutyás fejlesztőórák pozitív hatásait szintén hosszasan sorolták a program résztvevői. A tanítónő a pedagógiai célok között kiemelte a foglalkozás nevelő hatását, mely az utóbbi időben háttérbe szorult az oktatás mellett. A tanítótól nagyobb felkészültséget kíván az ilyen óra (testnevelés, matematika, magyar, környezet), hiszen a rutintanítás helyett a feladatokat a kutya bevonhatóságához kell adaptálni. A kellemes fáradtság bőven megtérül a gyerekek magas motivációs szintje és fegyelmezhetősége terén.

Alapvetővé válik számukra a szabályok betartása, ami a mai kisiskolás generációnál elég problémás, csakúgy, mint a türelmes, elfogadó, empatikus hozzáállás. A sajátos nevelési igényű tanulók esetében látványos fejlődést tapasztaltak az elmúlt másfél év alatt, és 10 tanulónak javult a magatartása is. Dr. Gombos László megjegyezte, míg a terápiás kutyafoglalkozásoknak már van szakirodalma, a Gyömbérrel végzett munka világszinten is ritka, úttörő munkát végeznek tehát.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Teszt cikkA 3. nagy különbségű vereségKlasszissal voltak jobbak a vendégekA riválistól is kikaptakEgy idegenbeli siker születettA Zalaszentgrót az élenNB III: egy győzelem, egy vereségEredményesen szerepeltek a ZBSE sportolóiKét súlyemelő arany a masters ob-nNegyvenig jutottak -
rovatunk hírei
Lemezfelvétel a Göcseji Falumúzeum Klügel-orgonáján Harmincöt évvel ezelőtt térhettek vissza a ferencesek zalaegerszegi kolostorukbaBalatongyörökön gazdag és változatos program várja a vendégeketMackópszichológia: miért vonzódunk a játékmacikhoz?Sokat látott a világból a National Geographic Magyarország szerzője100 ezer hektáron indul el a Bioszféra-rezervátum fejlesztése Zalában, a Mura árterénMozaikok Bagod évezredes történetéből, gazdag római kori leletekkelÁldozópappá szentelték Demeter IstvántNuno Campos irányítja a ZTE FC-t a következő szezonbanNyári szünet a Gazd’asszonyoknál top 10
Teszt cikkEgy idegenbeli siker születettMegkezdték a kanizsai NB I-es lányok is. A Zalaszentgrót az élenNB III: egy győzelem, egy vereségKlasszissal voltak jobbak a vendégekAtlétikai hírek a szezon végén Ezúttal is biztosanNegyvenig jutottak Súlyemelő érmek az ob-kről