Archivum
Újra megnyílt végre a forgalom előtt
A gépjárművel közlekedők nagy örömére, egy évnyi procedúra után végre befejeződött a 76-os számú főút építésének Hévízt elkerülő első üteme, így a Keszthely és Alsópáhok közötti szakaszon október első péntekétől már megindult a forgalom. A keszthelyi Úsztatómajori autóbuszmegállók között, a forgalomba helyezés apropóján tartott sajtótájékoztatón kiderült: a négy ütemből álló beruházás mindegyik szakaszon folyamatosan zajlik, és várhatóan 2014 közepére teljességgel be is fejeződhet.
A Keszthely-Alsópáhok közötti útszakasz
Manninger Jenő, a megyegyűlés elnöke elismerte, nem szokványos, hogy főközlekedési utat ilyen hosszú ideig zárva tartsanak, de öröm, hogy az Új Széchenyi Terv keretében a Közlekedési Operatív Program részeként az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával elkészült az új út. A Keszthely és Alsópáhok közötti régi, hepehupás főút már veszélyes állapotban volt közlekedésbiztonsági szempontból is, és sok baleset történt itt. Az elnök elsősorban az Alsópáhokon és Zalaapátiban, valamint a környéken élők türelmét köszönte meg, de – mint utalt rá - különleges műszaki problémával kellett szembenézni, így különleges technikai eljárás lebonyolítását kellett elvégezni. A burkolatépítésnél a vizes, tőzeges altalaj leülepedését is meg kellett várni. - A megelégedés akkor lesz teljes, ha a tízmilliárdos nagyságrendű projekt részeként sikerül felavatni mind a Keszthelyt, mind a Hévíz városát elkerülő tehermentesítő szakaszokat is – mondta el.
Kovács Ákos, a beruházásért felelős Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő társaság (NIF Zrt.) vezérigazgató-helyettese szólt a 4,3 milliárd forint felhasználásával épülő beruházás részleteiről. Még 2010 szeptemberében adták át a munkaterületet, de régészeti, környezetvédelmi, műszaki és technikai problémákkal is szembesülniük kellett. Hátráltatta a projekt kivitelezését a korábbi kivitelezési közbeszerzés, a 2010-es év őszének csapadékos időjárása, a területszerzési nehézség és régészeti munkák jogszabályi rendezésének hiánya is.
Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs vezetője kiemelte: 85 %-os EU-s finanszírozással és 15 %-os hazai forrás bevonásával zajlanak az itteni útépítések. Kérdésünkre válaszolva Loppert Dániel elmondta: a 11 és fél tonnás tengelyterhelésre megerősített út a nehézgépjármű forgalmat is képes lesz jól lebonyolítani. Az út sávszélessége egyenként 3,75 m, így a 7,5 métert is eléri a teljes sávszélesség, ami a kényelmes, biztonságos haladást tesz lehetővé. - Az alapréteg alatti megerősítés után egy strapabíró, erős közutat vehetnek birtokba az autóval itt közlekedők – erősítette meg.
MEGOSZTÁS
-
rövidhírek
Teszt cikkA 3. nagy különbségű vereségKlasszissal voltak jobbak a vendégekA riválistól is kikaptakEgy idegenbeli siker születettA Zalaszentgrót az élenNB III: egy győzelem, egy vereségEredményesen szerepeltek a ZBSE sportolóiKét súlyemelő arany a masters ob-nNegyvenig jutottak -
rovatunk hírei
Változások a földhivatali ügyfélszolgálatok nyitvatartásábanMegújul az ivóvízhálózat és az útburkolat a zalaegerszegi Építők útjánElső Vergyálomi Versmaraton a zalaszentgróti pincesoronMesterséges Intelligencia alapú nyilvános chatbot szolgáltatást indított a vonyarcvashegyi önkormányzatHárom napig teljes útzár a Gasparich utca egy szakaszánPénzügyi tippek becsengetés előttMeghibásodott járdaszakaszt újítanak fel BazitánÚj névvel és külsővel folytatja működését a zalaegerszegi bevásárlóparkElső idegenbeli meccsére készül a ZTE FC Változatlan kerettel folytatja a ZTE ZÁÉV TK női tekecsapata top 10